7 Nisan 2014 Pazartesi

AÇILIŞ KONUŞMASI :) / İMAM SARIĞI TATLISI TARİFİ


Merhabalaaaaaar :)

İlk postumu yayınlama heyecanıyla yazıyorum şu an :) İlk post olduğu için bir tatlı tarifi olsun istedim. tatlı yiyelim tatlı konuşalım mabında :) blogum da sadece tatlılar olmayacak takibi biraz biraz herşey den bahsetmeye çalışacağım. Yaşadığım şehirden, gezip gördüğüm yerlerden, benden , çeyizden, alışverişten, modadan aklınıza ne gelirse ondan :) bu çıktığım serüvende sizde benimle olursanız çok mutlu olurum hatta mutlu olmakla kalmam mutluluktan uçarım bileee :)

Şimdi gelelim tarife, tarifi yine bir tarif blogundan alıp denemiştim üzerinde biraz değişikler yapıp bu şekilde bi de ben yazayım istedim.



MALZEMELER

4 yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
yarım paket kabartma tozu
1 paket vanilin
3 çorba kaşığı kakao
4 çorba kaşığı su

KREMASI İÇİN

3 su bardağı soğuk süt
1,5 çorba kaşığı un
1,5 çorba kaşığı nişasta
yarım su bardağı toz şeker
1 yumurta sarısı
1 paket vanilya

ÜZERİ İÇİN

Çikolata sosu

KENARLARI İÇİN 

Hindistan cevizi


HAZIRLANIŞI

Öncelikle keki hazırlamak için yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz. Ardından kek için olan tüm malzemeleri ilave edip sıvı bir kek hamuru elde ediyoruz hamuru yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye yayıyoruz (kekin tüm kenarlarının eşit olması için aynı ölçüde yaymamız çok önemli ) Önceden ısıtılmış 180 dercelik fırına sürüyoruz. kremaya geçmeden bir uyarıda bulunayım kek pişmeden kremaya başlamayın bence krema çok çabuk hazırlanıyor kekin pişmesi soğuması kesilmesi derken de koyulaşıyor bu yüzden kek pişsin öyle yapın :)
Kremasınıda bütün malzemeleri karıştırıp pişiriyoruz.
Pişen ve soğuyan kekler bir su bardağının ağız kısmını ıslatarak kekleri yuvarlak yuvarlak kesiyoruz (ben çay bardağı kullandım lokmalık olsun diye) En son ve zevkli aşamaya geldik :) bir kek dilimi alıyoruz kremayı içine sürüp diğer bi kek dilimiyle kapatıyoruz kenarlarına da krema sürüp hindistan cevizine buluyoruz son olarak üzerine kenarlara bulaşmayacak şekilde çikolata sosu sürdük mü tamamdır :)

NOT: Benim aldığım tarifte bitter çikolata kullanılmıştı çikolata donduğunda sert bir tabaka oluşturtuğundan ben artık çikolata sosu kulanmayı tercih ediyorum. Ama yine bitter aşıkları bitter çikolatayı benmari usulu eritip çikolata sosu niyetine kullanabilirler :)

Afiyetle Kalın :) :)

2 yorum:

  1. hoş gelmişsin blog alemine:) tatlı çok güzel görünüyor denemeliyim ellerine sağlık takipteyim sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok çok teşekkür ederim :) bloguma ilk yorum yapan sizsiniz ve ben şu an mutluluktan uçuyorum bende sizi takipteyim sevgiler saygılar :)

      Sil